NATIONALE FOOD WEEK TOCH SUCCESVOL

Een hogere bezoekersdichtheid dan de vorige editie, een ruime zeven als bezoekerswaardering en overwegend positieve reacties van bezoekers en deelnemers waren de ingrediënten voor een geslaagde Nationale Food Week 2005. Het totaal aantal bezoekers dat de NFW in vier dagen bezocht werd vlak voor sluiting geschat op ruim 25.000. Ditte Ooms, projectmanager van de NFW: “Ook wij als organisatie hebben last van de prijzenoorlog die momenteel tussen de Nederlandse supermarkten woedt. Aan de deelnemerszijde hebben we gemerkt dat de stap om mee te doen groter is geworden, wat heeft geresulteerd in een kleiner beursoppervlak. Aan de andere kant is het aantal potentiële bezoekers de afgelopen jaren een stuk kleiner geworden. Vooral kleine ondernemers hebben de prijzenslag moeten bekopen met de sluiting van hun winkel. Tóch hebben we dit jaar een hogere bezoekersdichtheid dan in 2003, dat wil zeggen meer bezoekers per vierkante meter beursoppervlak. Dat is een mooi resultaat, ook omdat de bezoekers erg tevreden waren over het aanbod op de beurs. Zij hebben de Nationale Food Week gemiddeld met een 7,2 gewaardeerd.” Bron: www.vmt.nl